dissabte, 16 de desembre del 2017

El croat

Rerafons per D&D5e

CROAT

Un croat és un noble que ja sigui mogut per la fe o per l'oportunitat d'aconseguir riqueses i terres abandona la seva familia i possessions per anar a lluitar en terres llunyanes contra els pagans i heretges.

Escull una odre militar religiosa i treballa amb el DJ els detalls de la teva implicació amb aquesta ordre i el déu a qui serveixes, així com l'enemic objecte de la croada.

Competències en habilitats: Religió i Intimidació.
Competències amb eines: Bardes i celles.
Equip: una muda de roba elegant, un simbol sagrat, unes alforges i una bossa amb 10 m.o.

ORDRES MILITARS

Hi ha molts tipus d'odres militars que dediquen els seus recursos a diferents causes. Escull l'odre militar de la que vas formar part o tira a la següent taula:

d8 Ordre militar

1   Els cavallers de l'Hospital. Ordre militar especialitzada en la construcció i defensa de castells i fortificacions en terres enemigues.
2   L'Ordre del Sant Sepulcre. Formada pels millors cavallers i paladins que són enviats a les missions més perilloses.
3   Els cavallers de la  Rosa. Rica odre de cavallers que es dediquen a la banca i a la conquesta de terres als heretges.
4   L'Ordre del Ressucitat. Ordre ubicada en llocs remots per tractar estranyes malalties i matenir les "fronteres de la fe".
5   L'Ordre del Sagrat Fantasma. Ordre amb multitut d'hospitals es dediquen a la curació dels pobres i el guiatge del seu esperit.
6   La Milicia de la Fe. Ordre inquisitorial que persegueix heretges dins la "societat civilitzada".
7   L'Ordre del Drac. Formada per nobles d'alta alcurnia, per lluitar contra les races malignes.
8   L'Ordre de la Torre i l'Espasa. Dedicada al valor, la lleialtat i al mèrit. Busca l'exel·lencia militar.

QUALITAT: LLAÇOS DE LA FE

Formes part d'una ordre militar dedicada a la caritat, la reflexió religiosa i l'entrenament militar dels seus membres. Tens llaços amb l'odre escollida i pots demar-los favors  en forma de recursos o allotjament en els territoris on tinguin influència i/o fortificacions.

CARACTERÍSTIQUES SUGGERIDES

Bregats en la batalla per la fe, basculen entre la caritat pels seguidors de la seva esglèsia i l'odi cap als heretges, sense renunciar mai a enaltir la seva ordre en glòria i riqueses.

d8 Tret de personalitat
1   Vaig perdre totes les posessions de la meva familia abans de marxar cap a les Croades.
2   No hi ha millor lloc per encimbellar el meu Déu que en brogit de la batalla.
3   Abans defensaré a un innocent d'un heretge que em preocuperé de la meva salut.
4   Crec que la violència és necessaria quan es tracta de protegir a l'innocent.
5   Temo deixar-me endur per l'odi en comptes d'interar sempre imposar la pau.
6   La croada contra l'infidel només és la meva excusa per fer-me ric.
7   Com en els setges, crec que la victòria rau en la paciència y la perseverança.
8   Sóc el mur que protegeix l'innocent, aguantaré i resistiré els embats de l'innocent sense defallir.  

d6 Ideal
1   Pobresa. Donaré les meves riqueses a aquells que més ho necessitin. (Bondat)
2   Caritat. Ajudaré al necessitat, sigui quina sigui el seu origen. (Neutralitat)
3   Celibat. No tindré relacions sexuals ni em deixaré endur per la luxúria. (Llei)
4   Obediencia. Respectaré i obeiré els meus superiors. (Llei)
5   Diligència. Res m'apartarà del meu camí. (Neutralitat)
6   Humilitat. No em vanagloriaré dels meus actes ni em mostraré superior als demés. (Bondat) 

d6 Lligam
1   La meva lleialtat està en la meva ordre i el meu Gran Mestre.
2   Tota la meva riquesa és pels més necessitats.
3   Un dia erradicaré la corrupció de la meva ordre.
4   Recuperaré una reliquia que està en mans de l'infidel.
5   Faré qualsevol cosa per convèncer a l'heretge del seu camí equivocat.
6   La protecció de la meva familia i la meva terra és la meva prioritat. 

d6 Feblesa
1   Em costa confiar amb els que són diferents.
2   Veig enemics per tot arreu, fins i tot allà on no n'hi ha.
3   No puc evitar actuar contra l'injust o l'infidel.
4   No suporto els membre de les artres ordres o de les altres esglèsies.
5   La fe no m'importa, només busco la glòria.
6   Tinc un problema d'ira, trec l'arma més ràpid que el llampec.